perjantai 27. elokuuta 2010

Treenisuunnitelmaa loppuvuodelle ja ensi vuodelle

Sampo K. (LAU) ja Saima
Mulla on tänä vuonna ollut niin jäässä koko agility ja mitä nyt välillä olen jotain hyppysarjoja pihalla ottanutkaan, kun Irwin kanssa olen touhunnut jo muutenkin koko päivän ja koira on sillon parhaiten kuulolla. Mulle on nykysin erityisen tärkeää se, että koira kuuntelee eikä haahuile missä sattuu, sillä muuten treeneistä ei tule mitään. Koira menee tietenkin rataa, mutta ei niin, kuin haluaisin tai sinkoilee muuten vaan vähän liian laajoja kaarroksia. Hyppysarjoja olen ottanut useamminkin kerran ihan vaan testatakseni, että mitä muistan. Harmi vaan, että näistä yhtään ei ole videolla, mutta onneksi muistan edes yhden hyppysarjan elokuulta voisin sen laittaa tähän teidänkin kokeiltavaksenne.

Laitan jo nyt ensi vuodelle tavoitteeksi, että kisaan pari virallista kisaa, epävirallisia kisoja mah. paljon, nuorten SMissä ja mahdollisesti agirodussa SM open nuorissa (?). Loppuvuoden tavoitteena on "tavoitteellista" treenailua & pari epävirallista kisaa.

Mulla olisi niin kova hinku päästä kisaamaan mineissä tai vaihtoehtoisesti maxeissa ja kokeilla just esimerkiksi bordercollien ohjaamista agiradalla. Jos jonkun tuntisin, joka koiraansa lainaisi ehkä jopa virallisiin kisoihin ja asuisi lähellä niin voin olla varma, että esim. ensi vuodesta tulisi hyvin treenitäyteinen ja käyttöpuolelle painottuva vuosi. Sama juttu tokon kanssa, olisipa jo se oma koira!

Valokuvaajana sentään olen agi- ja tokokisoissa tänä vuonna käynyt vaikka kisannut olen pelkästään näyttelyissä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti